Turhautunut kuluttaja.

Argh!!! (by Urban Dictionary: 1. An exclamation of annoyance, exasperation, or other negative factor. 2. The sound a made by a stereotypical pirate.) Ja nyt mennään ykkösellä, vaikkei tästä fiiliksestä enää merirosvokaan ole kaukana... Ostin 16.7. itselleni syntymäpäivälahjaksi Verkkokaupasta Olympuksen kameran, joka maksoi pikkuisen auki 600e. Objektiivi jumitteli heti ensimmäisistä kuvista alkaen, joten laitoin kameran postissa palautukseen/vaihtoon 27.päivä ja 4.8. sain kuittauksen kameran saapumisesesta huoltoon. Paino sanalla huolto, vaikka kyseessä on viallisena ostettu tuote, koska tämä nyt vaan on käytäntö Olympuksen laitteiden kanssa. Olen nyt Verkkokaupalle laittanut meiliä niin sinne huolto-osastolle kuin reklamaatioon ja soitellut samoihin paikkoihin kolmesti. Viimeisimmän kerran tänään ja todella vihaisena. Olen yleensä yllättävänkin zen tällaisissa tilanteissa, koska olen itsekin tehnyt asiakaspalvelua, mutta nyt todella katkesi se kamelin selkä homman kanssa... Ostat uuden kameran valmiiksi paskana ja siitä kiitoksena olet kuukauden ilman, koska se nyt vaan sattuu olemaan Olympuksen "käytäntö". Mitä paskaa!?

Olen tässä asiassa todella pettynyt ensinnäkin Verkkokaupan toimintaan (koska heillä on joku vastuu jälleenmyyjänä), mutta siinä samalla tietenkin kyseiseen kameramerkkiin, jos hommat hoidetaan tuolla tavalla. Viimeisenä ehdottivat Verkkokaupan asiakaspalvelussa ostamaan uuden kameran ja hakemaan tuosta toisesta sitten korvausta myöhemmin!!? :D :D Siis mitä, joo on kyllä varmaan opiskelijana tuollainen summa laittaa kameraan parin kuukauden sisään kahdesti, no problem. Mitä helvettiä, oikeasti?!? En todellakaan osta uutta kameraa, vaan haluan sen ostamani version ehjänä, kiitos. Eli toisin sanoen, jos koskaan päädytte ostamaan Olympuksen tuotteita, varautukaa saamaan paketissa paskaa ja odottamaan uutta vähintään sen kuukauden. Voi mennä pidempäänkin, katsotaan kuinka käy. 



Postauksen kuvituksena oli ensin muutama kuva perjantailta, mutta tuntui tyhmältä valittaa pettymyksestä tekniikkaan ja asiakaspalveluun ja kuvittaa postaus kuvilla, joissa esiintyvään tuotteeseen on tosi tyytyväinen. Ei hyvä. Siispä tässä kaksi täysin irrelevattia kuvaa jostain kevään tennistreeneistä Bredassa ja kentän automaattisista sadettajista, jotka meni päälle aina kesken tunnin. Piti joskus kuukausia takaperin kirjoittaa jotain tennikseen liittyvää, mutta nämä kaksi todella surkeaa otosta jäi sitten vain roikkumaan tonne luonnoksiin. Eli jos joku googlettaa kuvahaulla asiakaspalvelu+verkkokauppa+olympus, niin saa kuvia tenniskentästä. Tarpeeksi lähellä aihetta. 

Kuvat liittyy päivään korkeintaan sillä, että tänään on kyllä tennis, mutta täällä Lahdessa. Varasin äskeittäin muuten pari lennot, ensi tiistana lähden viikoksi sinne Budapestiin ja sitten syyskuussa Hollantiin valmistujaisiin. Ja koska piti ottaa Hollannin lentoon paluukin, otin sen taas vaihteeksi meno-paluuna ja tuo paluu Hki-Adam menee helmikuun karnevaaleihin, hehe :D Mutta koska Finnairilla lisämatkatavarat maksaa vain sen 15e/laukku, koin huomattavasti edullisemmaksi ja mukavemmaksi lentää sillä. Vältää tylsät vaihdotkin samalla. Ja koska äitikin tulee mukaan, tykkää se mennä samoilla lennoilla molempiin suuntiin. 

Että sellaista. Ja jos jollain on hyviä vinkkejä Budapestin reissulle, niin saa antaa, en tiedä Unkarista oikein mitään. Ja saa valittaa myös huonoista aspakokemuksista, tulee ehkä itellenikin hieman parempi mieli... 

Nyt aurinkoon! Palataan taas.

Kommentit

  1. Eikä. Mulle on käynyt ihan sama Verkkokaupassa asioidessa. Silloin oli tosin kyse Asuksen tonnin maksaneesta läppäristä. Läppäri ei lähtenyt käyntiin, tai no lähti, mutta näytti punaista erroria eikä alkanut lataamaan windowsia. Vein sen ostosta seuraavana päivänä takaisin. Sain kuulla tämän saman virren, minkä sinäkin. No, mä sanoin tosi tiukasti ja vaadin myymäläpäällikköä paikalle. Se sitten lupasi, että soittavat huomenna. Soitto tulikin jo samana iltapäivänä, ja siitä päivän päästä uusi kone kotiinkannettuna. Ehkä se auttaa, että menee paikanpäälle ja heittäytyy TOOOSI hankalaksi. :D

    Vertailuna heitän tähän Gigantin aspa-kokemuksen. OStin Polarin sykekellon. En sit tykännytkään kellosta ja palautin sen 10 pvää ostosta. Gigantillahan on 30 pvän palautusoikeus. Toimi kuin junan vessa, ja rahat tuli tilille seuraavana päivänä.

    Siis miten tuo sun paluulentokuvio? otit lennon Damiin ja sitten paluun helmikuulle Helsingistä? Tää helle sekottaa mun aivot. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis mulle ne jauhaa tota 'eri merkkien kanssa eri kuvio, tää on olympuksen käytäntö'- paskaa... Joskus ostin sieltä Acerin läppärin ja siinä oli cd-pesä paskana, sillon sain valita laitanko koneen huoltoon vai lähettääkö ne postissa uuden osan. Valitsin jälkimmäisen. En ole hetkeen Gigantissa asioinut, mutta voi olla, että siellä toi asiakaspalvelu toimii vaan paremmin. Joskus ostin videokameran ja sama, en tykännyt ja palautin. Toimi ongelmitta.

      Mitä lentoihin tulee, mulla oli siis alunperin meno-paluu, kun tulin Suomeen kesäkuussa. Nyt meen siis Damiin sillä sen setin paluulennolla, mutta piti ostaa lento myös takasin Suomeen, joten otin sit taas meno-paluun, joskin käytän sen paluun vasta sit kun meen karnevaaleihin helmikuussa :D

      Poista
  2. Mua ärsyttää kans aina niin lujaa huono aspakokemus, varsinki ku itekki tehny paljon kyseistä työtä.

    Oon ollu suht.tyytyväinen Elisaan/Saunalahteen, mutta nyt on lähteny järki. Tuli viestii joskus kesäkuussa, että laittavat postissa uuden laajakaistaboxin tai minkä lie koska ovat tehneet nopeudenmuutoksia nettiliittymään. Noh he laittoivat paketin Tampereelle jossa asuin vuosi sitten. Soittelin postiin että mites ny ja he käski soittaa Elisalle. Soitin Elisalle jonne jonotin luvatun 3min sijasta 30min ja katkasin puhelun koska miks mun pitäs maksaa niiden mokasta.

    Sit kävin Elisan liikkeessä kyselee asiaa ja todella mukava asiakaspalvelija lupas laittaa viestin menee, että laittavat sen boxin mulle nyt tänne Helsinkiin. Tästäkin on varmaan kk aikaa eikö ole kuulunut mistään mitään eikä pakettia tullut. Pitäs vissiin taas käydä liikkeessä kyselee, koska minähän en enää Elisalle soittele. Nimikerkillä, joskus tunninkin puhelimessa jonottanut huoh.

    -Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voin vaan kuvitella... Välillä sitä ei tajua, miten se oikeasti voi olla noin vaikeaa?! :D Kuitenkin puhutaan vaan yhden boxin (tai mun tapauksessa kameran) lähetyksestä. Raskasta.

      Poista

Lähetä kommentti

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pientä pintaremonttia - DIY keittiökaappien maalaus.

DIY: ikkunalautojen uudistus

DIY - Fanett-pinnatuolin entisöinti